Jag har...

...en vän som är så väldigt sjuk.

Och jag tänker att man är ensam i det.
Man kan bara bilda som en mur runt omkring och sträcka fram händer och beröra. 

Till varje människa som faller önskar jag en sådan mur.

Men sedan om kampen är förgäves och alternativen tar slut. 
Då är det bara en som dör. 

Det är så väldigt ensamt att var döende.

Jag har...
...en vän som är så väldigt rädd.

Och jag tänker att om jag skulle kunna byta och ta min väns plats.
Att jag inte skulle vara rädd.

Men det hade nog inte varit sant.

Inte när man faller så långsamt så att man vet att man faller.

Till varje människa som faller önskar jag vingar och mediciner som förgör.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0